reklama

Moja mama bola užasna žena.

Keď som niečo písal,tak skoro vždy o otcovi.Veľa krát som si zaspomínal aj na našu mamku ktorá sa veľa krát musela snažiť aby sme mali v živote skoro všetko čo sme potrebovali.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Naša mama sa narodila v Čechách v Blovicih neďaleko Plzne..Po škole išla sa učiť do Plzne kde sa vyučila za modistku.Pracovala vo firme .ktorá sa zaoberala výrobou módnych odevov a doplnkov..Mama pracovala na výrobe kvetov z textilu a tak sa jej darilo celkom dobre.Doma na dedine žila dievčenským životom až sa spoznala z našim otcom - slovakom z Kysúc.Ten ako obchodný cestujúci zablúdil až do Blovic .Po čase sa spolu zosobášili a žili už oddelene od maminých rodičov.Otec sa snažil žiť obchodom a potom všeličím čo v tom čase už bolo potrebné.Mama si založila firmu v Písku, to je mesto asi 100 km ďalej od Blovic. Tam sa narodil môj brat Ivan.Otec sa snažil mame pomáhať predajom textilu sklom a drogeriou. Žili tam celkom dobre.Mama aj otec tam spievali v súbore.Otec spieval aj v kostole a boxoval v klube.Žili tam šťastne a veselo až do času keď otec zmlátil nejakého chlapa čo bol gestapákom.V tom čase bolo už v Čechách plno nemcov a gestapákov.Mame,otcovi a Ivanovi nastali problémy.Otec ako slovák musel utiecť na Slovensko kde mu nič nehrozilo,lebo na Slovensku bol Slovenský štát a bol spriatelený z nemcami. Ivan z mamou sa vrátili do Blovic a mama sa musela snažiť dostať na slovensko kde bol otec.:To som už bol na svete aj ja ďalší syn Robert.Nakoniec sa mama z dvomi synmi musela sama dopraviť dobrodružne na slovensko za otcom.Tak sme aj z bratom na slovensku v Bratislave už od roku 1944.

Robert Škerko

Robert Škerko

Bloger 
  • Počet článkov:  45
  •  | 
  • Páči sa:  125x

Praca uz na mna necaka.lebo tu som skoncil asi pred 20 rokmi.Teraz mam vela casu .ale to mna netesi,leno som skoro stale len na balkone.Uz som s toho aj nervozny.lebo to trva velmi dlho.Tych 80 rokov som este v Umelke oslávil vesely a stastny.ale teraz tam už nemozem . Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu